Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Creating a National Digital Learning Environment for Enhancing University Teachers’ Pedagogical Expertise – The Case UNIPS

Terhi Virkki-Hatakka; Terhi Skaniakos; Samuli Laato; Henna Vilppu; Eila Pajarre; Heidi Salmento; Mari Murtonen; Paula Vaskuri; Merja Maikkola; Sara Selänne; Martti Mäkinen; Emilia Lipponen; Johanna Naukkarinen

Creating a National Digital Learning Environment for Enhancing University Teachers’ Pedagogical Expertise – The Case UNIPS

Terhi Virkki-Hatakka
Terhi Skaniakos
Samuli Laato
Henna Vilppu
Eila Pajarre
Heidi Salmento
Mari Murtonen
Paula Vaskuri
Merja Maikkola
Sara Selänne
Martti Mäkinen
Emilia Lipponen
Johanna Naukkarinen
Katso/Avaa
julkaisijan versio (708.5Kb)
Lataukset: 

Tresorix Ltd
doi:10.26803/ijlter.18.13.2
URI
https://doi.org/10.26803/ijlter.18.13.2
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042825835
Tiivistelmä

This article analyses the design, implementation, and evaluation of a nation-wide project to create a common digital solution for university teaching staff’s pedagogical training in Finland. During three years, eight universities collaborated in developing an online learning platform called UNIPS, the University Pedagogical Support system. The areas to develop were A) a learning platform based on technical design principles, B) pedagogical principles, and C) broadening the scope of offered studies. The results have been promising. With a carefully planned timetable, all participating universities were able to produce, test, and offer UNIPS modules in collaboration with other universities on the area of their expertise. This paper presents the design process and looks at both developers' experiences on how they perceived the process and the UNIPS platform as its result, and students’ experiences about studying in the UNIPS platform.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste