Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Designing conceptual articles: four approaches

Jaakkola Elina

Designing conceptual articles: four approaches

Jaakkola Elina
Katso/Avaa
Publisher's PDF (315.7Kb)
Lataukset: 

Springer
doi:10.1007/s13162-020-00161-0
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042826131
Tiivistelmä

As a powerful means of theory building, conceptual
articles are increasingly called for in marketing academia. However, researchers
struggle to design and write non-empirical articles because of the lack of
commonly accepted templates to guide their development. The aim of this paper
is to highlight methodological considerations for conceptual papers: it is argued
that such papers must be grounded in a clear research design, and that the
choice of theories and their role in the analysis must be explicated and
justified. The paper discusses four potential templates for conceptual papers –
Theory Synthesis, Theory Adaptation, Typology, and Model – and their respective
aims, approach for using theories, and contribution potential. 

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste