Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring the learning outcomes with various technologies - Proposing design principles for virtual reality learning environments

Södervik Ilona; Parvinen Petri; Lähtevänoja Antti; Holopainen Jani; Mattila Osmo; Pöyry Essi

Exploring the learning outcomes with various technologies - Proposing design principles for virtual reality learning environments

Södervik Ilona
Parvinen Petri
Lähtevänoja Antti
Holopainen Jani
Mattila Osmo
Pöyry Essi
Katso/Avaa
Publisher's PDF (611.7Kb)
Lataukset: 

doi:10.24251/HICSS.2020.004
URI
http://hdl.handle.net/10125/63743
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022022120314
Tiivistelmä

The study compares three virtual learning environments: VR, 3D videos and 2D videos. Following Bloom’s taxonomy of learning outcomes, we measure remembering, understanding and ability to apply. We also apply the affordance theory framework to explain the differences between these virtual learning environments. Based on the results, we propose design principles for VR learning environments. The results suggest that VR has its advantages on the apply -level, or higher, as it outperforms the other two technologies at this level. In addition, several design principles are suggested, such as customized learning, challenging learning environments, multi-sensory effects, immersion, interactivity, 3D-dimensionality, engagement as well as motivation towards the content and technology. The results highlight the importance of choosing the right technology when designing virtual learning environments. This study demonstrates how virtual environment affordances and equivalent scales can be used in making those decisions.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste