Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Monitoring and Evaluating Social and Emotional Learning

Jennifer Kitil; Julie Sauve; Jessica Trach; Kimberly Schonert-Reichl

Monitoring and Evaluating Social and Emotional Learning

Jennifer Kitil
Julie Sauve
Jessica Trach
Kimberly Schonert-Reichl
Katso/Avaa
Rethinking Learning - A Review of Social and Emotional Learning For Education Systems.pdf (55.22Mb)
Lataukset: 

Unesco
URI
https://mgiep.unesco.org/rethinking-learning
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042713103
Tiivistelmä

As conveyed in the widely known axiom ‘What gets assessed gets addressed’ – we now know that assessing and monitoring social and emotional learning is critical for creating accountability systems in which priority is given to the promotion of students’ social and emotional competencies and skills. The present chapter introduces the rationale for evaluating and monitoring students’ social and emotional competencies in schools, and delineates the benefits of an SEL monitoring approach. Also presented are several examples of ways to specifically evaluate SEL programmes, which is followed by examples of a public health approach to monitoring children’s social and emotional competence at the population level. The chapter ends with a comprehensive list of examples of SEL assessments that: (a) measure students’ intrapersonal and/or interpersonal competencies, (b) were developed for pre-kindergarten to Grade 12 students, (c) are actively used in practice and not just for research purposes, (d) are strengths-based (assess strengths rather than deficiencies), and (e) have evidence of sound psychometric properties.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste