Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reflections on Teaching Software Engineering Capstone course

Timo Vasankari; Anne-Maarit Majanoja

Reflections on Teaching Software Engineering Capstone course

Timo Vasankari
Anne-Maarit Majanoja
Katso/Avaa
Final draft (306.3Kb)
Lataukset: 

doi:10.5220/0006665600680077
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042719182
Tiivistelmä

For students, capstone
project represents the culmination of their studies and is
typically the last milestone before graduation. This paper reflects on organizing IT capstone projects
in computer science and software engineering Master programmes in a Sino-Finnish
setup. Based on our analysis we introduce various aspects based on our
observations for improving course practicalities, introduction lectures, students’
initiative group working and overall interaction. We also discuss the
importance of active learning and transferring the responsibility of learning
from teachers to students in order to achieve the intended learning outcomes.
During a capstone course students design and implement a solution to a complex,
ill-defined real-life problem. We present and discuss the results from student
feedback surveys and propose areas for further development.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste