Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Henkilöstön suosimat työssä oppimisen muodot

Tero Järvinen; Heikki Silvennoinen; Eeva Hörkkö

Henkilöstön suosimat työssä oppimisen muodot

Tero Järvinen
Heikki Silvennoinen
Eeva Hörkkö
Katso/Avaa
Publisher´s pdf (210.8Kb)
Lataukset: 

Hallinnon Tutkimuksen Seura r.y.
doi:10.37450/ht.97987
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042827118
Tiivistelmä

The aim of the study is to analyze different ways  of workplace
learning, particularly the connec tions between workplace learning and
one’s gender, age and organizational hierarchy position. The survey
conducted among the Finnish water
utilities’ personnel (N = 412)
draws on three metaphors of learning, namely acquisition, participation
and knowledge-creation. According to the results, knowledge acquisition
and knowledge creation are predicted by organizational hierarchy
position and learning by participation is predicted by gender and age.
The results give an idea what kind of ways of learning and learning
environments could be designed in workplaces when taking into account
the needs and preferences of employees in different organizational
positions.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste