Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluating the Use of Internet Search Volumes for Time Series Modeling of Sales in the Video Game Industry

Sami Hyrynsalmi; Jukka Ruohonen

Evaluating the Use of Internet Search Volumes for Time Series Modeling of Sales in the Video Game Industry

Sami Hyrynsalmi
Jukka Ruohonen
Katso/Avaa
Final draft (637.7Kb)
Lataukset: 

Springer
doi:10.1007/s12525-016-0244-z
URI
https://link.springer.com/article/10.1007/s12525-016-0244-z
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042717309
Tiivistelmä

Internet search volumes have been successfully adopted for time series analysis of different phenomena. This empirical paper evaluates the feasibility of search volumes in modeling of weekly video game sales. Building on the theoretical concepts of product life cycle, diffusion, and electronic word-of-mouth advertisement, the empirical analysis concentrates on the hypothesized Granger causality between sales and search volumes. By using a bivariate vector autoregression model with a dataset of nearly a hundred video games, only a few games exhibit such causality to either direction. When correlations are present, these rather occur instantaneously; the current weekly amount of sales tends to mirror the current weekly amount of searches. According to the results, search volumes contribute only a limited additional statistical power for forecasting, however. Besides this statistical limitation, the presented evaluation reveals a number of other limitations for use in practical marketing and advertisement foresight. Internet search volumes continue to provide a valuable empirical instrument, but the value should not be exaggerated for time series modeling of video game sales.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste