Ovatko murtolukujen peruslaskutoimitukset hallussa 7. luokalle tultaessa? – Opetuskokeilu murtolukujen hallinnan vahvistamiseksi 7.-luokkalaisilla
Tuominen Anu
Ovatko murtolukujen peruslaskutoimitukset hallussa 7. luokalle tultaessa? – Opetuskokeilu murtolukujen hallinnan vahvistamiseksi 7.-luokkalaisilla
Tuominen Anu
Matemaattisten Aineiden Opettajien Liitto
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042714133
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042714133
Tiivistelmä
Syksyllä 2013 mitattiin oppilaiden osaamistasoa murtolukujen osalta pienimuotoisella testillä. Marraskuun lopulla tehtiin toinen mittaus. Tutkittavina olivat yläkoulun neljä 7. luokan opetusryhmää (N = 74), joista kahta tuettiin murtokakkupalojen, murtolukupohjien ja murtolukuihin liittyvien lautapelien avulla, toiset kaksi ryhmää toimivat verrokkiryhminä, joita opetettiin niin kuin ennenkin, ilman lisätukea. Tutkimuksessa kartoitettiin oppilaiden tyypillisimpiä vastauksia ja verrattiin keskenään oppilaiden alku- ja loppumittausvastauksia.
Kokoelmat
- Rinnakkaistallenteet [19207]