Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessment conceptions of Finnish pre-service teachers

Aro Mikko; Lehesvuori Sami; Närhi Vesa; Rantamäki Milla; Lerkkanen Marja-Kristiina; Björn Piia Maria; Kyttälä Minna

Assessment conceptions of Finnish pre-service teachers

Aro Mikko
Lehesvuori Sami
Närhi Vesa
Rantamäki Milla
Lerkkanen Marja-Kristiina
Björn Piia Maria
Kyttälä Minna
Katso/Avaa
Assessment conceptions of Finnish pre-service teachers.pdf (848.4Kb)
Lataukset: 

Routledge, Taylor & Francis Group
doi:10.1080/02619768.2022.2058927
URI
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02619768.2022.2058927
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022081155082
Tiivistelmä

The aim of this quantitative survey study (N = 287) was to investigate the assessment conceptions of three different pre-service teacher groups (classroom teachers, subject teachers and special needs teachers). Assessment conceptions were best described by the following three main factors: 1) assessment of learning, 2) assessment for teaching and learning and 3) assessment as a harmful action. These main factors were clustered into three assessment conception profiles – assessment-cautious, assessment-positive and assessment-critical. Pre-service special needs teachers showed more assessment-oriented conceptions emphasising both the assessment of learning and assessment for learning than the other pre-service teacher groups. However, within every pre-service teacher group, the existing assessment conceptions varied from assessment-positive to assessment-cautious and even assessment-critical. The results are discussed to suggest development in teacher education.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste