Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tapaustutkimus opettajien kokemuksista ja näkemyksistä e-portfolioista, ja niiden mahdollisuuksista oppimiskyvyn vahvistamisen välineenä alakoulussa

Tuimala, Minna (2022-10-18)

Tapaustutkimus opettajien kokemuksista ja näkemyksistä e-portfolioista, ja niiden mahdollisuuksista oppimiskyvyn vahvistamisen välineenä alakoulussa

Tuimala, Minna
(18.10.2022)
Katso/Avaa
Tuimala_Minna_opinnayte.pdf (1.008Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022111165186
Tiivistelmä
Tässä tapaustutkimuksessa tutkittiin opettajien kokemuksia ja näkemyksiä e-portfolioiden käytettävyydestä oppimisen ja opetuksen tukena, yhden alakoulussa toteutetun e-portfoliokokeilun avulla. Erityisen tarkastelun kohteena olivat e-portfolioiden käyttöönottoon liittyvä prosessi kouluyhteisössä, sekä opettajien näkemykset e-portfolioiden mahdollisuuksista oppilaiden oppimiskyvyn vahvistamisessa. Lisäksi tutkittiin opettajien näkemyksiä hyvän e-portfoliotyökalun ominaisuuksista.
Osallistujien mukaan e-portfolioiden käytöllä voidaan tukea sekä oppilaiden oppimista että opettajien työtä. E-portfoliot tekevät oppimisesta ja kehittymisestä näkyvämpää, ja pitkäjänteisellä portfolio-työskentelyllä voidaan vahvistaa oppilaiden reflektointitaitoja. Opetustyön näkökulmasta e-portfoliot tukevat sekä suunnittelua että monipuolista arviointia. E-portfolioiden käyttöä kouluyhteisössä voidaan opettajien mielestä edesauttaa suunnitelmallisella yhteistyöllä ja vahvistamalla opettajien omaa osaamista. Hyvän e-portfolion on opettajien mielestä oltava helppokäyttöinen, monipuolinen sekä turvallinen.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys) [5123]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste