Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Towards Smart and Strategic Place-Brand Engagement (Abstract of the 30th Nordic Symposium on Tourism and Hospitality Research, 2022)

Lemmetyinen Arja; Pohjola Tuomas; Aalto Johanna

Towards Smart and Strategic Place-Brand Engagement (Abstract of the 30th Nordic Symposium on Tourism and Hospitality Research, 2022)

Lemmetyinen Arja
Pohjola Tuomas
Aalto Johanna
Katso/Avaa
Book-of-Abstracts.pdf (4.292Mb)
Lataukset: 

URI
https://www.nordicsymposium2022.fi/files/2022/09/Book-of-Abstracts.pdf
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022110164047
Tiivistelmä

The article sets out the dimensions of engagement with a place brand and illustratrates the interconnectedness of the place-brand actor roles (Quadruple Helix counterparts) with the regional Smart Specialisation Strategy (S4) of the European Union objectives and their strategic significance to the place-brand. Special attention will be paid to the role of a university in a place-brand value co-creation ecosystem. The case data is from two development projects that have been implemented in the province of Satakunta in Finland (2020-2022).


The S4 strategy emphasises the Entrepreneurial Discovery Process (EDP). It is inherently concerned with
stakeholder engagement and co-creation and aims to facilitate the identification of regional strengths and
leveraging them for growth and sustainability enhancement (Komninos et al., 2021). Additionally, the ever-deepening influence of technology and data ina dynamic place-brand ecosystem context, in the form of the digital transformation and utilisation of smart technologies including social media, big data, and mobile technologies in place-brand development, is becoming imperative for most organisations targeting economic and sustainability goals (Pohjola et al., 2020; Mariani et al., 2018).

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste