Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Towards sustainable mobility – Transformative scenarios for 2034

Ahokas Ira; Lyytimäki Jari; Tapio Petri; Kiviluoto Katariina; Silonsaari Jonne; Tuominen Anu; Schwanen Tim

Towards sustainable mobility – Transformative scenarios for 2034

Ahokas Ira
Lyytimäki Jari
Tapio Petri
Kiviluoto Katariina
Silonsaari Jonne
Tuominen Anu
Schwanen Tim
Katso/Avaa
1-s2.0-S2590198222001506-main.pdf (10.35Mb)
Lataukset: 

Elsevier Ltd
doi:10.1016/j.trip.2022.100690
URI
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590198222001506?via%3Dihub
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022112968077
Tiivistelmä

Increasing the share of walking and cycling is one of the building blocks of sustainable mobility transformation. Fundamental changes are needed in society and urban structure to support the integration of walking and cycling into everyday routines. We conducted an online Delphi study with 30 walking and cycling experts during the first wave of the COVID-19 pandemic in Finland in the spring of 2020. The aim was to explore transport experts’ views on the future and derive scenarios of walking and cycling with the broader context of the urban mobility system. The scenarios were created using a combination of cluster analysis and qualitative content analysis. In addition, a methodological elaboration of the Disaggregative Delphi analysis was introduced, systematising the analysis of qualitative data. The analysis resulted in five scenarios depicting walking and cycling in 2034: 1. Business as Usual Plus, 2. The Demise of Bus-Transport, 3. The Era of Soft Modes, 4. Public Transport Serving All, and 5. Car-dependent Lifestyles Persist. The scenario set can be used as a basis for strategic transport planning and policy as well as a more practical tool for identifying measures for walking and cycling promotion in urban areas.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste