Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sisältömarkkinoinnin merkitys kuluttajan sitoutumiseen : Digitaalisessa markkinointiympäristössä

Mäntylä, Henna (2022-11-24)

Sisältömarkkinoinnin merkitys kuluttajan sitoutumiseen : Digitaalisessa markkinointiympäristössä

Mäntylä, Henna
(24.11.2022)
Katso/Avaa
Mantyla_Henna_progradu.pdf (739.3Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022120269048
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on luoda ymmärrys siitä, mitä sisältömarkkinointi on sekä tutkia sitä, mitkä sisältömarkkinoinnin tekijät vaikuttavat kuluttajan sitoutumiseen ja mahdollisesti vaikuttavat yrityksen ja asiakkaan välille syntyvään suhteeseen. Lisäksi tutkimuksessa käydään myös läpi sitä, miten kuluttajan sitoutumista voidaan mitata.

Tutkimuksessa hyödynnetään kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Empiirinen aineisto on kerätty puolistruktuuristen teemahaastattelujen avulla haastattelemalla neljää sisältömarkkinoinnin parissa työskentelevää asiantuntijaa. Kaikilla haastateltavilla on paljon kokemusta, miten kuluttajille tuotetaan sisältömarkkinointia. Tutkimuskohteeksi valittiin kuluttajille tehtävä sisältömarkkinointi, sillä kuluttajille suunnataan tällä hetkellä erittäin paljon erilaista sisältöä.

Tutkimuksen tuloksien perusteella voidaan nähdä, että onnistuessaan sisältömarkkinointi on sitouttavaa. Sisältömarkkinoinnin onnistumiseen vaikuttaa useita seikkoja ja sen keskiössä on tuotettu sisältö. Sisällön tulee olla ajankohtaista, suunniteltu kohderyhmän tarpeisiin sekä mielekästä. Lisäksi sisältö tulee olla siellä missä yrityksen kohderyhmän sekä sitä tulee tuottaa yrityksen arvojen ja strategian mukaisesti. Lisäksi sisältömarkkinoinnille tulee asettaa selkeät tavoittaa ja niitä tukevat mittarit, jotta sitä voidaan mitata. Toisin sanoen sisältömarkkinoinnin keskiössä on siis täyttää yrityksen kohderyhmän tarpeet ja nämä täyttämällä voidaan ajatella kohderyhmän sitoutuvan yritykseen.

Tutkimuksen pohjalta tulee ymmärrys siitä, mitä sisältömarkkinointi on ja mitkä seikat vaikuttavat siihen, että se on sitouttavaa. Lisäksi tutkimuksen avulla esimerkiksi yritys pystyy kehittämään omaa sisältömarkkinointiaan sitouttavammaksi.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys) [4848]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste