Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hydrogen-diesel dual-fuel direct-injection (H2DDI) combustion under compression-ignition engine conditions

Kook Sanghoon; Hawkes Evatt R.; Chan Qing Nian; Srna Aleš.; Wehrfritz Armin; Zhai Guanxiong; Yip Ho Lung; Rorimpandey Patrick

Hydrogen-diesel dual-fuel direct-injection (H2DDI) combustion under compression-ignition engine conditions

Kook Sanghoon
Hawkes Evatt R.
Chan Qing Nian
Srna Aleš.
Wehrfritz Armin
Zhai Guanxiong
Yip Ho Lung
Rorimpandey Patrick
Katso/Avaa
1-s2.0-S0360319922044792-main.pdf (7.851Mb)
Lataukset: 

Elsevier Ltd
doi:10.1016/j.ijhydene.2022.09.241
URI
https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2022.09.241
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022121371293
Tiivistelmä

This study investigates the ignition and combustion characteristics of interacting diesel-pilot and hydrogen (H2) jets under simulated compression-ignition engine conditions. Two converging single-hole injectors were used to inject H2 and diesel-pilot jets into an optically accessible constant-volume combustion chamber (CVCC). The parameters varied include fuel injection sequence, timing between injections, and ambient temperature (780–890 K). The results indicate that when diesel-pilot is injected before H2, with increasing time separation, the burnt diesel products mix and cool down, requiring longer jet-jet interaction to ignite the H2 jet. When H2 is injected before diesel-pilot, the H2-air mixing amount prior to pilot-fuel igniting impacts the combustion spreading through the H2 jet. If ignition of the H2 jet occurs beyond its end-of-injection (EOI), the H2 mixture zone where the pilot-diesel interacts with becomes too lean for combustion. At lower ambient temperatures, the combustion variability increases, attributed to the diesel-pilot lean out.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste