Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Methodological Insights on Teachers’ Professional Agency in Narratives

Heikkilä Mirva

Methodological Insights on Teachers’ Professional Agency in Narratives

Heikkilä Mirva
Katso/Avaa
16.12.2022 5038 final published Heikkilä.pdf (305.2Kb)
Lataukset: 

Oslo Metropolitan University
doi:10.7577/pp.5038
URI
https://journals.oslomet.no/index.php/pp/article/view/5038
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022122172988
Tiivistelmä

This article presents post-structural narrative methodologies to examine teachers’ agency. According to previous research, agency is important for the learning and well-being of teachers. However, post-structuralism has questioned the assumption of agency as being located in the individual and has claimed a more entwined and relational perspective. The article disturbs clear-cut categorisations of teachers’ agency as strong or weak and argues for examining narrative practice because teachers use a variety of grammatical resources that are not inherently personal but are entwined with cultural narratives. This methodological approach reveals how teachers appear agentic and vulnerable at the same time. Thereby, it helps illustrate multifaceted views of the teaching profession.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste