Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dionysian Fury and Vibrating Voice: The Physical Performer in Hugo Ball’s Performances and Writings

Syrén Essi

Dionysian Fury and Vibrating Voice: The Physical Performer in Hugo Ball’s Performances and Writings

Syrén Essi
Katso/Avaa
jags-article-p221_4.pdf (890.5Kb)
Lataukset: 

Brill
doi:10.1163/25896377-00102003
URI
https://doi.org/10.1163/25896377-00102003
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022122172997
Tiivistelmä

This article concerns Hugo Ball’s artistic practice in performing arts, extending from his prewar years in Expressionist theater to his performances at the Cabaret Voltaire in 1916–1917. In it, I examine how discourses on the crisis of modernity emerge in Ball’s theatrical practice, focusing on the performer’s physical presence in Ball’s performances and theoretical writings. To scrutinize these themes in a wider context of political and cultural discourses on modernity, I discuss the notions conceptualized by Ball and other avant-gardists concerning time and history, illustrating Ball’s view on modernity and German society while providing insight into his performative practice.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste