Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psychometric testing of the facilitative student–patient relationship scale within six EUROPEAN countries

Koskinen Sanna; Meyer Gabriele; Katajisto Jouko; the ProCompNurse Consortium; Fuster-Linares Pilar; Lehwaldt Daniela; Brasaitė-Abromė Indrė; Sveinsdóttir Herdís; Leino-Kilpi Helena; Suikkala Arja

Psychometric testing of the facilitative student–patient relationship scale within six EUROPEAN countries

Koskinen Sanna
Meyer Gabriele
Katajisto Jouko; the ProCompNurse Consortium
Fuster-Linares Pilar
Lehwaldt Daniela
Brasaitė-Abromė Indrė
Sveinsdóttir Herdís
Leino-Kilpi Helena
Suikkala Arja
Katso/Avaa
Nursing Open - 2022 - Suikkala - Psychometric testing of the facilitative student patient relationship scale within six.pdf (670.6Kb)
Lataukset: 

Wiley
doi:10.1002/nop2.1485
URI
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/nop2.1485
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301031207
Tiivistelmä

Aim: The aim of the study was to test the psychometric properties of the Facilitative Student-Patient Relationship (FSPR) Scale in clinical practicum in hospital settings within six European countries.

Design: A multi-country, cross-sectional survey design was applied.

Methods: A convenience sample of graduating nursing students (N = 1,796) completed the FSPR Scale. Psychometric testing was carried out through explorative factor analysis and confirmatory factor analysis. Internal consistency was assessed using Cronbach's alpha.

Results: Both validity and reliability of the scale were confirmed. The explorative factor analysis yielded a two-factor construct explaining 47.7% of the total variance, identifying two sub-scales: caring relationship and learning relationship. Confirmatory factor analysis confirmed the two-factor structure. The Cronbach alpha coefficients (0.8-0.9) indicated acceptable reliability of the scale.

Keywords: clinical; education; nursing; psychometric; student-patient relationship; students; surveys.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste