Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Podcasts as student assignments: experiences and insights

Hoegaerts Josephine; Wuokko Maiju

Podcasts as student assignments: experiences and insights

Hoegaerts Josephine
Wuokko Maiju
Katso/Avaa
HoegartsWuokko2022Podcasts.pdf (277.2Kb)
Lataukset: 

Koulutuksen tutkimuslaitos
URI
https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2022/08/22/podcasts-as-student-assignments-experiences-and-insights/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2022121671970
Tiivistelmä

This article examines the use of podcasts as student assignments in higher education. We present practical experiences from two courses, and reflect upon them from the perspective of critical sound studies. While detailed instructions and careful scaffolding are necessary when setting an audio assignment, it is not the technicalities that require the most attention. Instead, we suggest that both teachers and students can acquire new scholarly skills by approaching podcasts with analytical scrutiny similar to that applied to written texts.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19178]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste