Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effect of Teacher Training Programs on Chemistry Teachers' Readiness to Use ICTs in Teaching: A case study of Vietnamese New In-service Chemistry Teachers

Nguyen, Trang (2023-05-31)

The Effect of Teacher Training Programs on Chemistry Teachers' Readiness to Use ICTs in Teaching: A case study of Vietnamese New In-service Chemistry Teachers

Nguyen, Trang
(31.05.2023)
Katso/Avaa
Nguyen_Thi-Thuy-Trang_Thesis.pdf (1.921Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023072691175
Tiivistelmä
Despite the widespread recognition of the TPACK and SAMR models as invaluable frameworks for integrating technology into teaching, Vietnamese teachers exhibit limited awareness and knowledge of these models. The research on teacher training in the country is also inadequate. This study aimed to address these gaps by investigating the levels of knowledge and current usage of technology among new in-service Chemistry teachers in Vietnam, using a TPACK-SAMR lens. The research questions focused on teachers' digital skills, perceptions of their teacher preparation program, and digital readiness for future technology integration. Data collection involved TPACK self-reported surveys, technology use frequency surveys, and individual interviews to gather further insights. The findings revealed that teachers exhibited high confidence in their digital skills, with the lowest confidence in Technological Content Knowledge (TCK). They frequently used technology, primarily at the Substitution and Augmentation levels of the SAMR model. However, the teacher training program needed to be improved, with recommendations for more hands-on exercises, peer collaboration, and a focus on commonly used educational technologies. The study's conclusions emphasize the need for teacher training programs to prioritize the development of TCK, implement effective practices such as work sample analysis and reflection, and encourage peer collaboration and networking opportunities between pre-service and in-service teachers. These findings contribute to the existing knowledge by highlighting areas for improvement in teacher training programs to enhance technology integration in Chemistry teaching.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9153]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste