Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparative Analysis of Teacher Perceptions and Strategies in Addressing Gender and Race-Based Bullying

Ismail, Liban (2024-03-20)

Comparative Analysis of Teacher Perceptions and Strategies in Addressing Gender and Race-Based Bullying

Ismail, Liban
(20.03.2024)
Katso/Avaa
Ismail_Liban_Thesis.pdf (643.6Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024042220074
Tiivistelmä
This research study focuses on teachers' perceptions and intervention strategies concerning identity-based bullying, including both ethnic and gender-based incidents in Russian schools. The study specifically investigates how teachers respond to various bullying scenarios that involve identity factors, such as ethnicity and gender/sexual minority. The research employs quantitative methodologies, analyzing responses from a sample of 103 teachers in Russia. Data were collected through questionnaires, focusing on teachers' ethnic backgrounds, cultural experiences, and professional training. The main findings revealed a connection between these factors and the teachers' chosen intervention strategies. By studying individual-level interventions in multicultural educational settings, this research contributes valuable insights to the field of anti-bullying research, aiding the development of evidence-based practices for addressing diverse forms of identity-based bullying. The findings from this study are critical for shaping future anti-bullying programs, and promoting safer, more inclusive, and equitable educational environments for students, irrespective of their cultural, ethnic, or gender identities.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys) [4830]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste