Social Media and SMEs: Benefits, Challenges, and Strategies
Martio, Mona (2024-05-22)
Social Media and SMEs: Benefits, Challenges, and Strategies
Martio, Mona
(22.05.2024)
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024060443866
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024060443866
Tiivistelmä
Social media has emerged as a powerful marketing and business tool. For small and medium- sized enterprises (SMEs), there are diverse possibilities in adopting and utilizing social media. This thesis discusses the benefits and challenges of social media for SMEs, as well as social media strategies, critical success factors (CSFs) and key performance indicators (KPIs).
The findings indicate a strong connection between social media use and SME performance, as it positively impacts factors such as entrepreneurial orientation, as well as brand awareness and loyalty. SMEs face challenges because of their lack of resources and the uncontrollability of social media. To successfully utilize social media, SMEs must have a clearly defined strategy, based on which they can determine relevant CSFs and KPIs. Sosiaalisesta mediasta on tullut tehokas markkinoinnin ja liiketoiminnan työkalu. Pienillä ja keskisuurilla yrityksillä (pk-yritykset) on monipuolisesti mahdollisuudeksia sosiaalisen median käyttöönotossa ja hyödyntämisessä. Tässä kandidaatintutkielmassa käsitellään sosiaalisen median etuja ja haasteita pk-yrityksille sekä sosiaalisen median strategioita, kriittisiä menestystekijöitä (CSF:t) ja KPI-mittareita.
Tulokset osoittavat vahvan yhteyden sosiaalisen median käytön ja pk-yritysten suorituskyvyn välillä, sillä se vaikuttaa positiivisesti esimerkiksi yrittäjyyssuuntautuneisuuteen sekä bränditietoisuuteen ja -uskoisuuteen. Toisaalta pk-yritykset kohtaavat haasteita erityisesti resurssien puutteen ja sosiaalisen median hallitsemattomuuden vuoksi. Hyödyntääkseen sosiaalista mediaa menestyksekkäästi pk-yrityksillä on oltava selkeästi määritelty strategia, jonka pohjalta ne voivat määrittää asiaankuuluvat CSF:t ja KPI-mittarit.
The findings indicate a strong connection between social media use and SME performance, as it positively impacts factors such as entrepreneurial orientation, as well as brand awareness and loyalty. SMEs face challenges because of their lack of resources and the uncontrollability of social media. To successfully utilize social media, SMEs must have a clearly defined strategy, based on which they can determine relevant CSFs and KPIs.
Tulokset osoittavat vahvan yhteyden sosiaalisen median käytön ja pk-yritysten suorituskyvyn välillä, sillä se vaikuttaa positiivisesti esimerkiksi yrittäjyyssuuntautuneisuuteen sekä bränditietoisuuteen ja -uskoisuuteen. Toisaalta pk-yritykset kohtaavat haasteita erityisesti resurssien puutteen ja sosiaalisen median hallitsemattomuuden vuoksi. Hyödyntääkseen sosiaalista mediaa menestyksekkäästi pk-yrityksillä on oltava selkeästi määritelty strategia, jonka pohjalta ne voivat määrittää asiaankuuluvat CSF:t ja KPI-mittarit.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Job-strain and well-being among Finnish social workers: exploring the differences in occupational well-being between child protection social workers and social workers without duties in child protection
Hämäläinen J.; Baldschun A.; Rantonen O.; Töttö P.; Salo P.<p>Work-related mental distress and its impact on employees’ working life is a mounting issue among Finnish social workers. This article focuses on identifying the factors associated with child welfare social workers’ ... -
Sleepless due to social media? Investigating problematic sleep due to social media and social media sleep hygiene
Anushree Tandon; Amandeep Dhir; Puneet Kaur; Matti MäntymäkiEmergent research suggests that "fear of missing out" (FoMO)-driven nocturnal use of social media may result in sleep disturbances and adversely influence quality of sleep. Previous research in this area primarily focused ... -
THE MARKETING OF SOCIAL ENTERPRISES: Understanding the concepts of marketing and market orientation of social enterprises within the context of Pakistani market
Siddique, Muhammad (Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2016)The concepts of social entrepreneurship and social enterprises have been extensively discussed in the previous two decades, yet the topic is still not matured yet. Most of the available literature is focused on defining ...