Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiaalisen median vaikuttajamarkkinoinnin rooli kuluttajien matkailupäätöksissä

Heikkilä, Ada (2024-05-24)

Sosiaalisen median vaikuttajamarkkinoinnin rooli kuluttajien matkailupäätöksissä

Heikkilä, Ada
(24.05.2024)
Katso/Avaa
Heikkila%CC%88_Ada_opinnayte.pdf (498.1Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024060545258
Tiivistelmä
Sosiaalisen median vaikuttajamarkkinointi on nouseva trendi sosiaalisen median markkinoinnissa ja yritykset ovat alkaneet tekemään yhteistyötä sosiaalisen median vaikuttajien kanssa. Myös matkailualan yritykset ovat alkaneet tekemään vaikuttajien kanssa yhteistyötä, mutta tutkimus vaikuttajamarkkinoinnin tavoista vaikuttaa kuluttajien matkailupäätöksiin on vielä hyvin hajanaista. Tämän tutkielman tarkoituksena on tutkia, miten sosiaalisen median vaikuttajamarkkinointi voi vaikuttaa kuluttajien matkailupäätöksiin. Tutkielma on käsitteellinen työ perustuen aihealueen tutkimuskirjallisuuteen. Tutkielmassa käsitellään ensiksi sosiaalisen median vaikuttajamarkkinoinnin ja matkailualan teoriaa. Tämän jälkeen tutkitaan, millä eri keinoin vaikuttajamarkkinointi voi vaikuttaa kuluttajakäyttäytymiseen ja matkailupäätöksiin. Lopuksi tarkastellaan mikä rooli vaikuttajamarkkinoinnilla on eri vaiheissa kuluttajan ostopäätösprosessia matkailualalla. Tutkielman tulokset näyttävät, että erityisesti kuluttajan asenteilla, luottamuksella ja sitoutumisella vaikuttajaa kohtaan on vaikutusta kuluttajan matkailupäätöksiin. Tutkimus osoittaa, että kuluttajat myös luottavat vaikuttajien suosituksiin matkailupäätöksissään. Tutkielman perusteella voidaan myös päätellä, että matkailuvaikuttajilla on iso rooli eri vaiheissa kuluttajan ostopäätösprosessia, muun muassa tunnettavuuden ja tiedon lisäämisessä. Tutkimuksen tulokset voivat olla erityisen hyödyllisiä matkailualan yrityksille ja organisaatioille, jotka haluavat hyödyntää vaikuttajamarkkinointia markkinointiviestinnässään.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys) [966]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste