Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring Sustainability Agency and Hope at Four United World Colleges through an Emergent Complex Systems Lens

Raj, Ann (2024-07-31)

Exploring Sustainability Agency and Hope at Four United World Colleges through an Emergent Complex Systems Lens

Raj, Ann
(31.07.2024)
Katso/Avaa
Raj-Ann_Thesis.pdf (6.377Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024083067420
Tiivistelmä
This exploratory research thesis investigates United World College (UWC) students' self-perceived action competence for sustainability and their hope for the future. The study explores potential associations between established scales, namely the Self-Perceived Action Competence for Sustainability (SPACS) scale by Olsson et al. (2020) and the Environmental Action Scale (EAS) developed by Alisat & Reminer (2015), as well as two researcher-developed scales focusing on sustainability knowledge and the contribution of UWC education to students' sense of hope and self-reported ability to act for sustainability.
Grounded in an emergent complex systems perspective, the research views UWC schools as socio-technical systems within which student-learner agents operate. The study did not find statistically significant associations between the scales and hope for the future. This suggests a nuanced understanding among students regarding their feelings and perceptions about the future in the context of sustainability and transitions towards more sustainable practices.
This research contributes to ongoing discussions on the role of youth education in fostering sustainability transitions and provides insights into the complex interplay between individual agency, educational experiences, and hope within a global educational context like UWC.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys) [4879]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste