Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Brändiarkkityyppien hyödyntäminen vastuullisuusviestinnässä sosiaalisessa mediassa yrityksen maineen vahvistamiseksi: Sankarin vastuullisuusviestintä

Rae, Lina (2024-12-19)

Brändiarkkityyppien hyödyntäminen vastuullisuusviestinnässä sosiaalisessa mediassa yrityksen maineen vahvistamiseksi: Sankarin vastuullisuusviestintä

Rae, Lina
(19.12.2024)
Katso/Avaa
Rae_Lina_opinnayte.pdf (497.2Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20241219105553
Tiivistelmä
Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on selvittää, kuinka brändiarkkityyppejä voidaan hyödyntää
yritysten sosiaalisessa mediassa tapahtuvassa vastuullisuusviestinnässä yrityksen maineen vahvistamiseksi.
Tutkielma keskittyy erityisesti sankarin brändiarkkityyppiin ja sen ominaisuuksiin yrityksen
vastuullisuusviestinnässä.

Vastuullisuusviestinnän merkitys on korostunut kuluttajien kasvavien vastuullisuusodotusten myötä ja
brändiarkkityypit tarjoavat mahdollisuuden rakentaa tunteisiin vetoavaa, johdonmukaista ja uskottavaa
vastuullisuusviestintää. Kirjallisuuskatsaukseen perustuva tutkielma osoittaa, että sankarin brändiarkkityyppi
soveltuu erinomaisesti vastuullisuusviestintään sen rohkeutta, päättäväisyyttä ja haasteiden kohtaamista
korostavien arvojen ansiosta. Tutkielma korostaa brändiarkkityyppien merkitystä vastuullisuusviestinnässä,
sillä ne tarjoavat viestintään strategisen työkalun, joka auttaa yrityksiä rakentamaan tunteisiin vetoavaa ja
johdonmukaista vastuullisuusviestintää. Sosiaalisen median vuorovaikutteinen ja reaaliaikainen luonne tukee
sankarin brändiarkkityypin mukaista vastuullisuusviestintää, mutta luo samalla haasteita viestinnän aitouden
ja johdonmukaisuuden ylläpitämiselle.

Tutkielma tarjoaa kattavaa tarkastelua sankarin brändiarkkityypin hyödyntämisestä vastuullisuusviestinnässä
ja sen vaikutuksista maineeseen, mutta jatkotutkimusta tarvitaan muun muassa muiden brändiarkkityyppien
soveltuvuuden ja kulttuuristen tekijöiden vaikutusten analysoimiseksi.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys) [1035]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste