Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Significance of Language Input in the Production of Output Skills : A Qualitative Content Analysis on the Beliefs of Students of English

Saarinen, Oskari (2025-01-10)

The Significance of Language Input in the Production of Output Skills : A Qualitative Content Analysis on the Beliefs of Students of English

Saarinen, Oskari
(10.01.2025)
Katso/Avaa
MA_Thesis_Saarinen_.pdf (2.033Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202502059681
Tiivistelmä
The topic of the thesis focuses on university students’ beliefs on the significance of language
input in the production of L2 English output skills. It aims to investigate participants’ beliefs
on how they have received extensive input from formal and informal settings and how their
accessed sources of written and spoken input are significant and useful for their L2 English
writing and speaking. The total number of participants is 48. The present study utilizes a
questionnaire with open-ended questions as a data collection method. Qualitative content
analysis is applied as the method for data analysis, which also involves coding of
participants’ responses. According to the results of the present study, participants had strong
beliefs that receiving extensive input was preferable in informal settings both in terms of L2
writing and speaking. Participants also believe that sources of written (e.g. books, online
texts) and spoken input (e.g. TV, music, and YouTube videos) were significant and useful for
increasing their intrinsic motivation, improving output skills and raising awareness of how
English is used and adapted in different contexts. The study managed to provide sufficient
results on the significance of language input from the student belief perspective, however,
there is uncertainty whether the findings can reflect the reality on a larger scale, indicating
possible future directions to this topic.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9338]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • IMAGE DERIVED INPUT FUNCTION FOR BRAIN [11C]TMSX PET IMAGING 

    Waggan, Imran (05.04.2019)
    Modeling and analysis of positron emission tomography (PET) imaging data requires the critical information of the input function of the radioligand used. In PET imaging of the brain, the ‘gold standard’ for acquiring input ...
    avoin
  • Terrestrial organic matter input drives sedimentary trace metal sequestration in a human-impacted boreal estuary 

    Tiihonen-Filppula R.; Jilbert T.; Koho K.; Jokinen S.A.
    <p>Coastal sediments play a fundamental role in processing anthropogenic trace metal inputs. Previous studies have shown that terrestrial organic matter (OM) is a significant vector for trace metal transport across the ...
  • Information Retrieval With Varying Number of Input Clues 

    Laihonen T; Junnila V
    <p> Information retrieval in associative memories was studied in a recent paper by Yaakobi and Bruck (2012). Associations between memory entries give us the t-neighbourhood of an entry. In their model, an information ...

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste