Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Impact of STEAM Education on Students’ Critical Thinking Skills

Nasouti, Elaheh (2025-05-12)

The Impact of STEAM Education on Students’ Critical Thinking Skills

Nasouti, Elaheh
(12.05.2025)
Katso/Avaa
Elaheh_Nasouti_thesis.pdf (335.3Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025051442676
Tiivistelmä
This literature review explores the link between Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics (STEAM) approach and the cultivation of critical thinking. Rooted in the demands of 21st-century learning and facilitated by frameworks, such as project-based learning, the literature indicates that STEAM enhances creativity, collaboration, and reflective thinking by tying academic material to real-world experiences. Integrating the arts into STEM not only deepens understanding but also prompts learners to question, investigate, and problem-solve across subject areas. Studies demonstrate that STEAM develops higher-level thinking, enhances student engagement, and develops key soft skills from early education to advanced levels. While the advantages are certain, there are some challenges that need to be addressed—such as teacher training needs. Nevertheless, if done so successfully, STEAM presents an inclusive and dynamic environment for developing critical thinking and preparing learners to tackle sophisticated real-world problems. The literature considered in this paper lends to research questions regarding how STEAM could better be used to assist in balanced critical thinking cultivation across educational environments.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys) [849]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste