Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Entrepreneurial marketing in tourism enterprises: findings from three enterprises in Finland

Suomi, Kati; Lemmetyinen, Arja; Franzén, Riikka

Entrepreneurial marketing in tourism enterprises: findings from three enterprises in Finland

Suomi, Kati
Lemmetyinen, Arja
Franzén, Riikka
Katso/Avaa
Entrepreneurial marketing in tourism enterprises.pdf (843.2Kb)
Lataukset: 

Edward Elgar Publishing
doi:10.4337/9781803920023.00024
URI
https://doi.org/10.4337/9781803920023.00024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082788869

Kuvaus

1st
Tiivistelmä

This chapter focuses on entrepreneurial marketing in tourism enterprises. It discusses the literature on entrepreneurial marketing in general and in tourism enterprises in particular. The chapter provides contemporary examples of entrepreneurial marketing for tourism enterprises by introducing three case examples from different tourism sectors in Finland - agritourism, boutique hotels, and music festivals. The results show that all the case enterprises utilize their embeddedness in the local community as their strength, whether building on the history, culture, use of language, or networks. The chapter classifies characteristics of entrepreneurial marketing in tourism enterprises into four upper-level categories: brand identity building, marketing communications, proactivity, and resource leveraging. The study introduces an overview of entrepreneurial marketing in tourism, suggesting that brand identity building and marketing communications represent an enterprise’s marketing approach, whereas proactivity and resource leveraging represent an entrepreneurial approach. The chapter underlines the importance of managing seasonality in entrepreneurial marketing of tourism enterprises.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [26538]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste