Uudet menetelmät lääketietieteen koulutuksessa : esimerkkeinä mikro-oppiminen, pelillistäminen ja laajennettu todellisuus
Kiviranta, Panu; Kankuri-Tammilehto, Minna; Tulonen-Tapio, Johanna; Lund, Teija
Uudet menetelmät lääketietieteen koulutuksessa : esimerkkeinä mikro-oppiminen, pelillistäminen ja laajennettu todellisuus
Kiviranta, Panu
Kankuri-Tammilehto, Minna
Tulonen-Tapio, Johanna
Lund, Teija
Tätä artikkelia/julkaisua ei ole tallennettu UTUPubiin. Julkaisun tiedoissa voi kuitenkin olla linkki toisaalle tallennettuun artikkeliin / julkaisuun.
Suomalainen lääkäriseura Duodecim
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082784909
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082784909
Tiivistelmä
Uusien oppimismenetelmien käyttöönotto luo mahdollisuuksia tehostaa ja rikastaa lääketieteellistä koulutusta. Lääketieteen kehittyminen on kautta lääketieteen historian edellyttänyt sitä, että opetettava tietopohja päivitetään vastaamaan nykyistä ymmärrystä lääketieteestä. Samoin ymmärrys pedagogiikasta on kehittynyt, ja kouluttamisessa hyödynnettävät keinot ovat muuttuneet. Uusien oppimismenetelmien käyttöönotto luo mahdollisuuksia tehostaa ja rikastaa lääketieteellistä koulutusta peruskoulutusvaiheesta kokeneiden erikoislääkäreiden täydennyskoulutukseen. Keskitymme uusista oppimismenetelmistä erityisesti mikro-oppimisen, pelillistämisen ja laajennetun todellisuuden teknologioiden hyödyntämiseen lääketieteen koulutuksessa.
Kokoelmat
- Rinnakkaistallenteet [27094]