Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pharmacy Undergraduates’ Epistemic Cognition and Medication Beliefs as Predictors of Conceptual Learning and Academic Progress

Södervik, Ilona; Hanski, Leena; Laakkonen, Eero; Katajavuori, Nina

Pharmacy Undergraduates’ Epistemic Cognition and Medication Beliefs as Predictors of Conceptual Learning and Academic Progress

Södervik, Ilona
Hanski, Leena
Laakkonen, Eero
Katajavuori, Nina
Katso/Avaa
Sodervik_Hanski_Laakkonen_Katajavuori_JESEH.pdf (1.175Mb)
Lataukset: 

ISRES Publishing
doi:10.55549/jeseh.735
URI
https://www.jeseh.net/index.php/jeseh/article/view/735
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082785829
Tiivistelmä

The importance of studies showing the impact of students' epistemic beliefs on their conceptual learning and academic progress is increasing. This study investigated pharmacy students’ domain-specific epistemic cognition and topic-specific beliefs related to their level of conceptual prior knowledge, learning and study progress during the first academic year. Data were collected from 125 students using a pre-test/post-test design with a multiple-choice questionnaire, an open-ended case task and a measure of domain-specific epistemic cognition and topic-specific beliefs concerning medication. The results showed that students’ prior knowledge predicted their academic performance and more sophisticated epistemic cognition was related to better conceptual understanding, faster study progress, and fewer anti-medication beliefs. Anti-medication beliefs hindered participants’ success in the case task and were related to weaker study progress. Our study shows that epistemic cognition and topic-specific beliefs play a role in students’ performance, learning, and study progress.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste