Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring Sustainable Value Propositions in Logistics Services – How Digitalization and Data Support Greener Services

Khan, Fuad; Eriksson, Taina; Heikkilä, Marikka; Ertiö, Titiana

Exploring Sustainable Value Propositions in Logistics Services – How Digitalization and Data Support Greener Services

Khan, Fuad
Eriksson, Taina
Heikkilä, Marikka
Ertiö, Titiana
Katso/Avaa
Exploring Sustainable Value Propositions in Logistics Services.pdf (1.749Mb)
Lataukset: 

URI
https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/880
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082790133
Tiivistelmä

Employing a multiple-case study method, this study examines the value propositions in sustainable logistics services. We explored publicly accessible data on the financial, functional, and emotional aspects of the value propositions offered by four companies. We first discovered that digitalization plays a crucial role in value proposition creation supporting low emission logistics ecosystems. Specifically, digital solutions promise cost reduction opportunities across the entire value chain as financial value proposition; route optimization and regulatory compliance as functional value propositions; and transparency, trust, and credibility as emotional value propositions. Second, the reduction of fossil fuels as a functional value proposition is identified as a target for all companies. Third, functional value propositions prelude emotional value propositions, i.e. through sustainability certificates, service providers establish transparency, ensure value chain compliance, and ultimately build trust among customers. By highlighting the differences and similarities in value propositions, this study explores sustainable business model innovation and offers critical perspectives for organizations aiming to shift towards sustainable logistic service provision.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste