Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lämmön merkitys varhaiskasvatuksessa: Kysymyksiä ja ehdotuksia opettajankoulutukselle

Jännetyinen, Jukka; Sintonen, Sara; Korhonen, Riitta

Lämmön merkitys varhaiskasvatuksessa: Kysymyksiä ja ehdotuksia opettajankoulutukselle

Jännetyinen, Jukka
Sintonen, Sara
Korhonen, Riitta
Katso/Avaa
144687-Article Text (with author details)-346094-1-10-20240630.pdf (329.6Kb)
Lataukset: 

Suomen varhaiskasvatus ry.
URI
https://journal.fi/jecer/article/view/144687
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082790197
Tiivistelmä

Tässä katsauksessa tuomme esille lämmön tematiikan ja pohdimme sitä erityisesti suhteessa varhaiskasvatuksen opettajan ammatillisuuteen sekä varhaiskasvatuksen opettajankoulutukseen. Käytämme termiä "lämpö kuvaamaan kokoavasti ja kokonaisvaltaisesti varhaiskasvatuksen opettajan työn vuorovaikutuksellista olemusta ja lämpöä siinä sekä oppimisympäristön merkitystä lämmön kokemuksessa.Tarkastelemme, mitä viime vuosikymmenien tutkimuskirjallisuus toteaa lämmöstä erityisesti suhteessa varhaiskasvatuksen opettajan vuorovaikutukseen ja sitä, millä tavoin varhaiskasvatuksen oppimisympäristö tukee lämmön kokemusta opettajan ja lapsen vuorovaikutussuhteessa.

In this article, we highlight the theme of warmth, specifically examining its relevance to the professionalism of early childhood education teachers and teacher training in early childhood education. We explore what research literature from recent decades reveals about warmth, particularly in relation to the interactions of early childhood education teachers and how the learning environment in early childhood education supports the experience of warmth in the teacher-child interaction. We use the term "warmth" to comprehensively describe the interactive nature of early childhood education teaching and the warmth within it, as well as the significance of the learning environment in shaping the experience of warmth.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste