Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Editorial

Löfström, Jan; Sandahl, Johan; Szukala, Andrea

Editorial

Löfström, Jan
Sandahl, Johan
Szukala, Andrea
Katso/Avaa
JSSE_Editorial_3-2024.pdf (599.1Kb)
Lataukset: 

sowi-online e.V.
doi:10.11576/jsse-7497
URI
https://www.jsse.org/index.php/jsse/article/view/7497
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082786575
Tiivistelmä

In this autumn issue of the JSSE, we are pleased to present five original articles. These contributions deal with social science education in different contexts and from different educational settings, reminding the reader of the heterogeneity of our common research field. Two of the articles deal with teacher training, two with considerations and understandings of teachers and one focusing on young peoples’ understanding of social issues. However, the similarities in the research contributions are also evident. All of the articles focus on the importance of inclusive, critical and balanced social science education in different ways and with different outsets. In times when democracy and human rights are being contested, it is important to highlight the role of democratic and civic education and what it can contribute with.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste