Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Widening Teachers' Reading Repertoires: Moving beyond a Popular Childhood Canon

Cremin Teresa; Mukherjee Sarah Jane; Aerila Juli-Anna; Kauppinen Merja; Siipola Mari; Lähteelä Johanna

Widening Teachers' Reading Repertoires: Moving beyond a Popular Childhood Canon

Cremin Teresa
Mukherjee Sarah Jane
Aerila Juli-Anna
Kauppinen Merja
Siipola Mari
Lähteelä Johanna
Katso/Avaa
The Reading Teacher - 2024 - Cremin - Widening Teachers Reading Repertoires Moving beyond a Popular Childhood Canon.pdf (497.9Kb)
Lataukset: 

Wiley Periodicals LLC
doi:10.1002/trtr.2294
URI
https://ila.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/trtr.2294
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082790896
Tiivistelmä

To develop a love of reading in the young, teachers need rich repertoires of children's literature and other texts. However, the significance of this subject knowledge is rarely given the attention it deserves in policy, practice, or training contexts. This article, drawing on survey data from England and Finland, underlines these concerns. It reveals that in line with the surveys of practicing teachers, preservice teachers in the study also rely upon a narrow range of high-profile authors, mainly from childhood, and that these very distinctly lack diversity. The authors reflect on the reasons for professional over-reliance on this popular childhood canon and the potentially constraining consequences for child readers. They present key approaches to enable educators to develop diverse, in-depth literary repertoires and argue for the development of Reading Teachers—informed reading role models who effectively deploy responsibility, rigor, and relevance: the three Rs of reading for pleasure.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27093]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste