Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Feeling good - bodies in destination brand love

Aro, Kaisa; Tähtinen, Jaana

Feeling good - bodies in destination brand love

Aro, Kaisa
Tähtinen, Jaana
Katso/Avaa
1-s2.0-S0160738325001045-main (2).pdf (6.013Mb)
Lataukset: 

Elsevier
doi:10.1016/j.annals.2025.103998
URI
https://doi.org/10.1016/j.annals.2025.103998
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082791024
Tiivistelmä

This study extends the conceptualization of destination brand love with a bodily dimension. Although tourism research and affective and cognitive science acknowledge that we sense the world through our bodies, the human body seldom appears in brand-love studies. This study shifts the focus from the antecedents and consequences of brand love to consumers' multidimensional brand-love relationships. We distinguish two ontological approaches to brand love by studying an outdoor destination brand. The first conceptualizes destination brand love as a four-dimensional entity of bodily, cognitive, emotional, and behavioral dimensions. The second is a processual conceptualization considering destination brand-loving as an ongoing process. The study offers two alternative and connected conceptualizations for tourism marketing scholars: destination brand love and destination brand-loving.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste