Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Virtual Reality Laboratory for Blended Learning Education: Design, Implementation and Evaluation

Antonelli Dario; Christopoulos Athanasios; Laakso Mikko-Jussi; Dagienė Valentina; Juškevičienė Agné; Masiulionytė-Dagienė Vaida; Mądziel Maksymilian; Stadnicka Dorota; Stylios Chrysostomos

A Virtual Reality Laboratory for Blended Learning Education: Design, Implementation and Evaluation

Antonelli Dario
Christopoulos Athanasios
Laakso Mikko-Jussi
Dagienė Valentina
Juškevičienė Agné
Masiulionytė-Dagienė Vaida
Mądziel Maksymilian
Stadnicka Dorota
Stylios Chrysostomos
Katso/Avaa
education-13-00528.pdf (4.311Mb)
Lataukset: 

MDPI
doi:10.3390/educsci13050528
URI
https://doi.org/10.3390/educsci13050528
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082787189
Tiivistelmä

Launched during the pandemic, the EU-funded JANUS project aimed to ensure the continuity of student workshops at universities using a virtual reality (VR) robotics laboratory. With the return to normality, the project has been redesigned to capitalise on the positive outcomes of the experience. The VR lab provides safe and unrestricted access to the labs and experiments with the machines, reducing the consequences of student mistakes and improving the user experience by allowing the experiment to be repeated from different angles, some of which are impossible to access in the real lab. In addition, integration with an interactive learning platform called “ViLLE” allows for continuous assessment of the learning experience. Self-evaluation of the material taught and learned can be integrated with the execution of the exercises that pave the way for Kaizen. Two VR workshops for the blended learning of robotics were developed during the JANUS project. Their evaluation reported favourable responses from the students whose learning performance was indirectly measured.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste