Esseen itsearviointi oppimisen tueksi
Tuijula Tiina; Massinen Hannele
Esseen itsearviointi oppimisen tueksi
Tuijula Tiina
Massinen Hannele
Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082791174
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082791174
Tiivistelmä
Tässä artikkelissa selvitetään, minkä tasoista reflektiota on löydettävissä avoimen yliopiston kasvatustieteen opiskelijoiden kirjoittamista esseiden itsearvioinneista ja miten itsearvioinnin kirjoitusohjetta voisi jatkossa kehittää edistämään oppimista. Tulosten perusteella ohjeistukseen on hyvä lisätä kysymyksiä, jotka ohjaavat opiskelijoiden reflektiota kohdentumaan kaikille reflektiotasoille sekä pohtimaan opiskeluprosessin aikaisia tunteita, sisältötavoitteita sekä omaa ammatillisuutta ja kehittymistä. Opettajan palaute itsearvioinnista nousi esiin yhtenä kehittämiskohteena.
Kokoelmat
- Rinnakkaistallenteet [27094]