Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rheological Behaviors of Rubber-Modified Asphalt Under Complicated Environment

Wu, Xia; Zhu, Chunfeng; Wang, Zhenyu; Yang, Lei; Liu, Fang; Chen, Jianxin; Nuriddinov, Khusniddin; Giyasov, Shukhrat; Morozova, Natalia Borisovna; Shi, Wenqing; Lu, Chao; Papageorgiou, Anastassios; Tie, Di

Rheological Behaviors of Rubber-Modified Asphalt Under Complicated Environment

Wu, Xia
Zhu, Chunfeng
Wang, Zhenyu
Yang, Lei
Liu, Fang
Chen, Jianxin
Nuriddinov, Khusniddin
Giyasov, Shukhrat
Morozova, Natalia Borisovna
Shi, Wenqing
Lu, Chao
Papageorgiou, Anastassios
Tie, Di
Katso/Avaa
polymers-17-01753.pdf (5.599Mb)
Lataukset: 

MDPI AG
doi:10.3390/polym17131753
URI
https://doi.org/10.3390/polym17131753
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082787279
Tiivistelmä
While crumb rubber powder has demonstrated effectiveness in enhancing the mechanical properties of asphalt binders, its viscoelastic behavior under freeze-thaw conditions in clean water and de-icing salt, typically urban road conditions in winter, remains insufficiently explored. This study systematically investigated the microstructural evolution, compositional changes, and mechanical behavior of asphalt modified with rubber under the influence of freeze-thaw conditions in clean water and de-icing salt. The findings revealed that rubber powder incorporation accelerates the precipitation of oil, enhancing material stability in both aqueous and saline environments. Notably, asphalt containing 10% crumb rubber powder (Asphalt-10% RP) and 20% crumb rubber powder (Asphalt-20% RP) exhibit creep recovery rates 50.53% and 28.94% higher, respectively, under de-icing salt freeze-thaw cycles than under clean water freeze-thaw cycles. Therefore, in regions with extremely low temperatures and frequent snowfall, rubber powder exhibits significant research potential, providing theoretical support for the design of asphalt pavements in cold climates.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste