Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How does technology challenge teacher education?

Kaminskienė Lina; Järvelä Sanna; Lehtinen Erno

How does technology challenge teacher education?

Kaminskienė Lina
Järvelä Sanna
Lehtinen Erno
Katso/Avaa
s41239-022-00375-1.pdf (858.5Kb)
Lataukset: 

Springer
doi:10.1186/s41239-022-00375-1
URI
https://doi.org/10.1186/s41239-022-00375-1
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301316624
Tiivistelmä

The paper presents an overview of challenges and demands related to teachers’ digital skills and technology integration into educational content and processes. The paper raises a debate how technologies have created new skills gaps in pre-service and in-service teacher training and how that affected traditional forms of teacher education. Accordingly, it is discussed what interventions might be applicable to different contexts to address these challenges. It is argued that technologies should be viewed both as the field where new competences should be developed and at the same time as the method used in developing learning environments for teacher students.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste