Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Examining the Views of Student Teachers on the Meaning of Crafting

Rönkkö, Marja-Leena; Yliverronen, Virpi

Examining the Views of Student Teachers on the Meaning of Crafting

Rönkkö, Marja-Leena
Yliverronen, Virpi
Katso/Avaa
132054-Manuscript-366089-1-10-20241118.pdf (224.0Kb)
Lataukset: 

Aalto-yliopisto
doi:10.54916/rae.132054
URI
https://journal.fi/rae/article/view/132054
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082791612
Tiivistelmä

The purpose of the present study is to examine the views of student teachers on the meaning of crafting. It employs a qualitative case study approach and uses essay submissions from a sample of craft student teachers enrolled in a craft-related course. The findings suggest that making crafts plays a significant role in both their personal lives and their academic pursuits. The student teachers perceive craft making as more than a merely recreational activity; rather, it is a means of expressing their creativity, honing their skills, and promoting sustainability. According to the study, crafts as a subject could take on a broader role by engaging students in cultural competence and enhancing their well-being.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste