Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Suppliers Developing Customer Knowledge for Dataenabled Service Innovations

Saarnilinna, Marika; Momeni, Beheshte; Martinsuo, Miia

Suppliers Developing Customer Knowledge for Dataenabled Service Innovations

Saarnilinna, Marika
Momeni, Beheshte
Martinsuo, Miia
Katso/Avaa
Suppliers developing customer knowledge for data-enabled service innovations.pdf (307.7Kb)
Lataukset: 

URI
https://urn.fi/URN:NBN:fi:tuni-202410049103
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082791715
Tiivistelmä

Multiple companies may be involved in the development and delivery of data-enabled industrial services, so the flow of knowledge between companies is necessary and, yet, potentially problematic. The purpose of this paper is to increase understanding of customer knowledge development for data-enabled service innovations in the context of industrial services. We investigate manufacturer’s and technology supplier’s approaches to customer knowledge development on service innovations using a qualitative comparative case study. Our findings reveal six categories of drivers and barriers to developing customer knowledge: development priorities, customer service experience, customer knowledge diffusion, customer knowledge creation issues, organizational issues and inter-organizational issues. Two different approaches are identified for customer knowledge development, relationship-led approach and value-led approach, depending on the actor’s position in the supply chain. As managerial contribution our study suggests manufacturers to utilize technology supplier’s complementary approach for customer knowledge development to improve their service innovation processes.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste