Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Forests in Digital Games - An Ecocritical Framework

Thibault Mattia; Galeote Daniel Fernández; Macey Joseph; Jylhä Henrietta

Forests in Digital Games - An Ecocritical Framework

Thibault Mattia
Galeote Daniel Fernández
Macey Joseph
Jylhä Henrietta
Katso/Avaa
Forests in Digital Games - An Ecocritical Framework.pdf (471.3Kb)
Lataukset: 

doi:10.1145/3555858.3555941
URI
https://dl.acm.org/doi/10.1145/3555858.3555941
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301193604
Tiivistelmä

Forests are, both culturally and ecologically, one of the most important environments on our planet. As such, there are countless representations of them - with Digital Games being no exception. In this paper we adopt the perspective of ecocriticism, which regards the analysis of the textual portrayal of physical environments of the natural world. In particular, we propose here a framework for the analysis of forest representations in digital games, mindful of the many different layers that coexist together: cultural, discursive, representational and ludic. In order to test our framework and to showcase its potential, in the last section we present a brief analysis of the slicing game Jack Lumber and of the ideological tensions that emerge from the game.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste