Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ongoing effects of pandemic-imposed learning environment disruption on student attitudes

Hynninen Teemu; Pesonen Henna; Lintu Olli; Paturi Petriina

Ongoing effects of pandemic-imposed learning environment disruption on student attitudes

Hynninen Teemu
Pesonen Henna
Lintu Olli
Paturi Petriina
Katso/Avaa
PhysRevPhysEducRes.19.010101.pdf (531.3Kb)
Lataukset: 

AMER PHYSICAL SOC
doi:10.1103/PhysRevPhysEducRes.19.010101
URI
https://journals.aps.org/prper/abstract/10.1103/PhysRevPhysEducRes.19.010101
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023031031037
Tiivistelmä
We present a study on the development of Finnish first-year physics majors' attitudes towards physics, as measured by the Colorado Learning Attitudes about Science Survey, before, during, and after the period of mandatory remote learning due to the coronavirus pandemic. We find that in the years before the pandemic, these attitudes did not change, but the period of extended remote learning due to the pandemic had a negative effect on the students' expertlike views. Similarly, the students who experienced the remote learning period in high school displayed a lower level of expertlike thinking as they entered university. As contact teaching resumed, moderate positive gains were seen, bridging some but not all of the gap in student attitudes left by the pandemic.
Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste