Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Finland

Vuorinen, Lauri; Aaltonen, Kirsi; Martinsuo, Miia; Ahola, Tuomas

Finland

Vuorinen, Lauri
Aaltonen, Kirsi
Martinsuo, Miia
Ahola, Tuomas
Katso/Avaa
241029_PPP_Finland_accepted.pdf (548.9Kb)
Lataukset: 

Edward Elgar Publishing
doi:10.4337/9781839102769.00012
URI
https://doi.org/10.4337/9781839102769.00012
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082788165
Tiivistelmä

Finland is a small northern European country, with a compact and highly regulated construction sector. The earliest PPP (public-private partnership) projects took shape in the mid-1990s, and various PPP delivery models have been experimented with and implemented since then. For our analysis, we selected the most significant early PPP projects (later referred to as SchoolProject and MotorwayProject) as examples for learning. While both of them can be considered as successes, they reflect specific implementation requirements in the two sectors they represent (construction and transport infrastructure). We characterize the institutional framework and PPP market in the unique conditions of a small northern country. We then introduce the two project examples. In the final chapter, we draw conclusions on public value in Finnish PPP projects.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste