Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Student Teachers’ Study Profiles — Longitudinal Perspective to Research-Based Teacher Education

Lähteenmäki, Marko; Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija; Laakkonen, Eero; Warinowski, Anu; Clinton, Janet

Student Teachers’ Study Profiles — Longitudinal Perspective to Research-Based Teacher Education

Lähteenmäki, Marko
Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija
Laakkonen, Eero
Warinowski, Anu
Clinton, Janet
Katso/Avaa
5807_Lahteenmaki_FINAL.pdf (434.0Kb)
Lataukset: 

OsloMet - Oslo Metropolitan University
doi:10.7577/pp.5807
URI
https://journals.oslomet.no/index.php/pp/article/view/5807
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082792210
Tiivistelmä

This study examined student teachers’ study profiles and achievement levels from selection through to the bachelor’s phase of their teacher education programmes. The latent profile analysis revealed two student teacher study profile subgroups associated with varying study achievement levels from the first three years of the teacher education programme. In a more detailed examination, the results revealed that the main differences occur during the bachelor’s phase of the teacher education programme, wherein student teachers are learning to understand the research-based teaching profession and how to conceptualise theories and more independently learn to write their bachelor’s theses. A gender comparison between subgroups revealed that male student teachers were more likely to be allocated to the less research-oriented subgroup and female students to the highly research-oriented subgroup. These findings are discussed with regard to how teacher education programmes could better support different learners.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste