Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Finnish pre-service teachers’ identity development after a year of initial teacher education: Adding, transforming, and defending

Varis Sotiria; Heikkilä Mirva; Metsäpelto Riitta-Leena; Mikkilä-Erdmann Mirjamaija

Finnish pre-service teachers’ identity development after a year of initial teacher education: Adding, transforming, and defending

Varis Sotiria
Heikkilä Mirva
Metsäpelto Riitta-Leena
Mikkilä-Erdmann Mirjamaija
Katso/Avaa
1-s2.0-S0742051X23003426-main.pdf (1.719Mb)
Lataukset: 

Elsevier Ltd
doi:10.1016/j.tate.2023.104354
URI
https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104354
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025082788276
Tiivistelmä

Amidst the broad range of teacher competencies, professional beliefs and professional identity are two important domains of personal orientations that inform teacher quality. This study examines how pre-service teachers have negotiated their professional identity after their first year in initial primary teacher education. The study uses qualitative data from an online survey voluntarily answered by seventy-two Finnish pre-service teachers in Spring 2022. The data were thematically analyzed and further examined for additive, transformative, and defensive identity development using Ruohotie-Lyhty's (2018) framework of teachers' identity-agency. The study supports the notion of identity as social, multiple, and discontinuous.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [27094]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste