Hae
Aineistot 1-10 / 32
Urheilijan henkilöbrändin rakentuminen sosiaalisessa mediassa
(Turun yliopisto, 2017-11-13)
Sosiaalinen media on 2010-luvulla muodostunut yhä tärkeämmäksi brändäämisen välineeksi. Se tarjoaa viestintäalustan sekä mahdollisuuden näkyvyyteen ja verkostoitumiseen niin yrityksille kuin yksittäisille henkilöillekin. ...
Ikoniset lapsikuvat sotien ja kriisien kuvastoissa
(Turun yliopisto, 2018-04-04)
Tutkielmassani tarkastelen kolmea vuosien 2015–2016 aikana julkaistua lapsiuhrikuvaa ja teen niiden pohjalta laadullisen ja tulkitsevan semioottisen kuva-analyysin. Kuvat liittyvät Euroopan pakolaiskriisiin, Syyrian sotaan ...
Queerelämää? Vastustava luenta, queer ja camp televisiosarjassa Sinkkuelämää
(2016-08-26)
Tässä työssä tarkastelen amerikkalaisen televisiosarja Sinkkuelämän neljää naishenkilöä viimeisen tuotantokauden kahdessa jaksossa. Teen tutkijaluentaa naishahmoista käyttäen apunani vastustavaa luentaa ja queer-luentaa ...
Exploring the Meaning of Silence in the Japanese and English versions of Castle in the Sky (1986)
(Turun yliopisto, 2018-03-20)
This thesis explores the meaning of silence in Hayao Miyazaki’s Castle in the Sky (1986). Silence, in the original Japanese film, plays an important role in the overall soundscape. However, the film’s two English versions ...
Eron esittäminen hyväntekeväisyysmainonnassa : Diskurssianalyysi END7- ja #CASMICRELIEF-kampanjoiden mainosvideoista
Julkkikset ovat jo pitkään olleet tuttu näky mainonnassa ja myös lähes jokainen tunnettu hyväntekeväisyysjärjestö on käyttänyt julkkiksia viestinnässään. Tässä tutkielmassa tutkin, diskurssianalyysiä käyttäen, me ja muut ...
Bikineitä ja isoja peffoja vai päämäärätietoista toimintaa? : Naiskuvan monitulkintaisuus Spring Breakers -elokuvassa
(Turun yliopisto, 2018-03-20)
Tämän pro gradu -tutkielman aiheena on Spring Breakers -elokuvan ambivalentti naiskuva sekä yleisesti elokuvan monitulkintaisuus. Tutkielman tavoitteena oli pyrkimys selvittää, miten elokuvan neljä pääosanaista kuvataan ...
@titmeister Twitterissä. Henkilöbrändin rakentuminen Arman Alizadin Twitter-profiilissa.
(2016-06-15)
Tutkielmassa perehdytään esiintyjänä ja tuottajana tunnetun Arman Alizadin henkilöbrändiin ja sen rakentumiseen hänen Twitter-profiilinsa kautta. Henkilöbrändäys voidaan tässä käsittää itsensä esilletuonnin strategiaksi, ...
Lopulta olemme toistemme silmissä vain vaihtoarvoja : Affektien ja sosiaalisten suhteiden markkinoituminen Instagram-kuvapalvelussa
(Turun yliopisto, 2018-05-07)
Ihmisten välinen tunnetalous kukoistaa sosiaalisessa mediassa: niin tunteet, mielipiteet kuin sosiaaliset suhteet ovat Instagramissa markkinoituneet, saaneet kaupallisia piirteitä. Esimerkiksi Instagramin yhdeksänneksi ...
Turku365 – taktikointia ja viestintää kaupunkitilassa
(2016-02-08)
Tässä tutkielmassa tarkastelen Turku365-nimistä kaupunkitaideteoskokonaisuutta, joka toteutui vuonna 2011 osana Turun kulttuuripääkaupunkivuoden ohjelmaa. Keskityn erityisesti Arjen löytöretkeilijät -osioon, joka koostui ...
Oman pelikokemuksensa herra? Pelaajan valta, toimijuus ja vallan illuusio The Walking Dead -videopelissä
(2016-06-01)
Tutkielma tarkastelee zombiteemaisessa The Walking Dead -videopelissä (Telltale Games 2012) ilmeneviä pelaajan toimijuuden ja vallan ulottuvuuksia sekä niiden merkitystä pelikokemuksille pelianalyysin avulla. Keskiössä ...