Hae
Aineistot 1-10 / 26
Rakas kulutuspäiväkirjani... : narratiivinen tutkimus opiskeliljoiden kuluttajaidentiteeteistä
(2014-03-20)
Kulutusyhteiskunnan kehittymisen myötä perinteisesti ihmisen identiteettiä määrittäneiden tekijöiden, kuten sukupuolen, kansallisuuden ja luokka-aseman roolien on nähty heikentyneen ja kulutuksen nousseen tekijäksi näiden ...
Vastuullisuutta ja ylellisyyttä samalla lautasella : luksuksen tarkastelua ruokakulttuurissa
(Turun yliopisto, 2018-01-09)
Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin ruokakulttuurin luksustasoa tutkimalla sitä, millaisia merkityksiä foodiet liittävät luksukseen puhuttaessa ruoan kuluttamisesta ja kuinka tärkeänä tekijänä he pitävät vastuullisuutta ...
Luotolla vai ilman? Kulutusluoton vaikutus kulutusasenteisiin
(2012-06-04)
Nyky-yhteiskuntaa voidaan kuvata kulutusyhteiskunnaksi, jossa luotto on yksi kulutuksen rahoitusmuoto muiden joukossa. Luotosta on tullut yleinen ja tavanomainen maksuväline rahoittaa hankintoja. Sillä voidaan tyydyttää ...
Post-industrial 2.0 – Social Web as the second coming of the post-industrial society
(2012-04-16)
This study presents a review of theories of the so-called post-industrial society, and proposes that the concept of post-industrial society can be used to understand the recent developments of the World Wide Web, often ...
Meneekö kuluttaja halpaan? Hinnan ja hintamielikuvan vaikutus ostopäätökseen päivittäistavarakaupassa
(2012-06-18)
Lähes miljoona asiakasta vierailee päivittäin kaupassa. Kaupan keskittymisen vuoksi kilpailu kuluttajista käydään paikallisesti myymälätasolla. Keskeiset kuluttajan ostopaikan kriteerit ovat läheisyys, valikoima, tuotteiden ...