Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Painettu kausiesite kulttuuripalveluiden markkinointiviestinnässä

Hyyppä, Essi (2014-02-28)

Painettu kausiesite kulttuuripalveluiden markkinointiviestinnässä

Hyyppä, Essi
(28.02.2014)
Katso/Avaa
502704.pdf (4.156Mb)
Lataukset: 

avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2014050525396

Kuvaus

siirretty Doriasta
Tiivistelmä
Kausiesitteisiin saatetaan käyttää suuri määrä resursseja ja niitä voidaan painattaa useita tuhansia kappaleita vuodesta toiseen, tietämättä esitteen tehokkuutta. Tämän tutkielman tarkoituksena oli tutkia painetun kausiesitteen roolia nykypäivänä kulttuuripalveluiden markkinointiviestinnässä.

Esitteen roolia lähestyttiin tarkastelemalla, miten kulttuuripalveluita käyttävät tulevat tietoisiksi kulttuuripalveluista ja ohjaavatko esitteet tapahtumavalintaa. Tämän lisäksi selvitettiin, ketkä kausiesitteitä käyttävät, miten esitteitä käytetään sekä käyttäjien mielipiteitä esitteistä. Tutkielman toimeksiantajana toimi Helsingin kulttuurikeskus. Tutkielmassa tutkittiin kulttuurikeskuksen toimipaikkojen syksyn 2013 kausiesitteitä.

Tutkielman teoreettinen viitekehys muodostui kulttuuripalvelusta, kulttuuripalvelun tuotteistamisesta ja markkinoinnista. Lisäksi käsiteltiin kausiesitteen määritelmää, suunnitteluprosessia sekä muita kulttuuripalvelun keskeisimpiä markkinointiviestinnän välineitä. Tutkimus oli tapaustutkimus, jossa käytettiin kvantitatiivista ja kvalitatiivista tutkimusotetta. Tiedonkeruumenetelminä käytettiin lomakehaastattelua yksilöhaastatteluna ja täsmäryhmähaastattelua ryhmähaastatteluna. Yksilöhaastattelulla haastateltiin 87 kävijää, joista 14 osallistui ryhmähaastatteluun.

Tutkimuksen perusteella voitiin todeta, että painetun kausiesitteen tarpeellisuus kulttuuripalveluiden markkinointiviestinnässä riippuu käyttäjän osallistumisaktiivisuudesta kulttuuritapahtumiin: mitä enemmän käy tapahtumissa, sitä enemmän kausiesitteellä on merkitystä. Kausiesite myy edelleen lippuja ennakkoon, luo positiivista kuvaa tapahtumista sekä herättää kiinnostusta ja innostusta tapahtumia kohtaan. Kausiesite ei kuitenkaan tavoita kaikkia kävijöitä, joten muita markkinointiviestinnän kanavia on kehitettävä, erityisesti verkkomainontaa.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9076]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste