Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • Turun yliopisto
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Improving a New Digital Content Creation Line of Study in Adult Education College

Anttonen, Riikka (2020-06-16)

 
Tweet refworks
 
Katso/Avaa
Anttonen_Riikka_opinnayte.pdf (5.521Mb)
Lataukset: 

avoin
Anttonen, Riikka
16.06.2020
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020062245259
Tiivistelmä
The topic of the research is digitalization and digital competence frameworks and
competence in the digitalized world and programming. Research methods in the
thesis are the qualitative research, the review of literature and case study. Used
methods in case study are interviews, questionnaire and observation. Research
group in the case study are the new Digital Content Creation line of study
students. The new Digital Content Creation line of study was designed according
to the Digital Competence Framework 2.0 from European Commission. With the
questionnaires, students evaluated their digital skills in the beginning of the studies,
in the middle of the study year and at the end of the studies. Review of literature
was made in researching digitalization and digital frameworks and competence in
digitalization and programming. The goal of the action research process was to
improve the Digital Content Creation line of study curriculum and programming
teaching. According to interviews, the students think that their digital skills have
improved very much during the study year. Students have gained good basics to
begin to learn more about programming. As a conclusion according to the research
and the case study, basic civic skills that everyone should master are determined.
Determined skills are: understanding technology, digital tools, privacy and security,
communicating through digital technologies, problem solving, updating digital
skills, computational thinking, searching and filtering digital information and giving
specific instructions.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [4708]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Small and medium-sized (SME) companies are not investing in digital tools and IT – why? : A research into SME digital tools and IT adoption factors 

    Matintupa, Johannes (Turun yliopisto, 04.06.2018)
    Prior research and media coverage over recent years have stated that small – and medium-sized companies (SMEs) are lagging behind in digitalisation and the adoption of digital tools and IT. This master thesis research ...
  • Education and inequality in digital opportunities : differences in digital engagement among Finnish lower and upper secondary school students 

    Kaarakainen, Meri-Tuulia
    Koulutussosiologian tutkimuskeskuksen raportti : 82 (Turun yliopisto, 03.12.2019)
    The purpose of this work is to broaden the debate on digital technology in education by emphasising the digital affordances enabled by these technologies instead of focusing on the integration of digital devices and learning ...
  • Small and medium-sized (SME) companies are not investing in digital tools and IT – why? : A research into SME digital tools and IT adoption factors 

    Matintupa, Johannes (Turun yliopisto, 04.06.2018)
    Prior research and media coverage over recent years have stated that small – and medium-sized companies (SMEs) are lagging behind in digitalisation and the adoption of digital tools and IT. This master thesis research ...
    avoin

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Lähetä palautetta | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste