Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

AIKA BRÄNDIUUDISTUKSEN JÄLKEEN : Taloushallintoalan palveluyrityksen suunniteltu brändi-identiteetti ja toteutunut brändi-imago

Koivisto, Tuomas (2021-05-28)

AIKA BRÄNDIUUDISTUKSEN JÄLKEEN : Taloushallintoalan palveluyrityksen suunniteltu brändi-identiteetti ja toteutunut brändi-imago

Koivisto, Tuomas
(28.05.2021)
Katso/Avaa
Koivisto_Tuomas_opinnayte.pdf (2.773Mb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021060232963
Tiivistelmä
Tämän tutkielman tavoitteena oli kuvata B2B-palveluyrityksen brändiuudistuksen onnistumista analysoimalla B2B-markkinassa toimivan palveluyrityksen rakentaman brändi-identiteetin ja asiakkaiden kokemuksiin perustuvan brändi-imagon kohtaamista, yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia. Tutkielman osaongelmien avulla pyrittiin analysoimaan, miten case-yritys määrittelee yrityksen brändi-identiteetin, miten asiakkaat mieltävät yrityksen brändin brändiuudistuksen jälkeen ja tuottamaan konkreettista hyötyä case-yrityksen strategiseen kehitykseen tarkastelemalla yrityksen määrittelemän brändi-identiteetin ja asiakkaiden muodostaman brändi-imagon yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakennettiin näiden tutkimusongelmien kautta ja se koostuu brändi-identiteetistä ja brändi-imagosta sekä niiden yhdistämisestä. Brändi-identiteetin ja brändi-imagon nivoutuminen toisiinsa tarjosi tutkimukselle johdonmukaisen ja kokonaisvaltaisen tutkielman tarkoituksen ja rakenteeseen kytkeytyvän viitekehyksen.

Tutkimuksen empiirinen osio toteutettiin case-yritykselle tehdyllä kvantitatiivisella survey-kyselytutkimuksella. Case-yrityksen rakentama brändi-identiteetti oli jo tiedossa, joten survey-tutkimuksen avulla selvitettiin case-yrityksen asiakkaiden muodostama brändi-imago. Kyselyyn vastasi 138 vastaajaa, mitä voidaan pitää organisaatioille suunnatuille kvantitatiiviselle kyselytutkimukselle riittävänä, tässä tapauksessa perusjoukkoa melko hyvin edustavana aineistona.

Tutkimuksen perusteella case-yritys on onnistunut viestimään asiakkailleen sisintä ydintään, arvojaan ja kulttuuriaan sekä rakentamaan vahvan luottamussuhteen asiakasyritystensä kanssa. Tutkimuksen perusteella case-yrityksen brändiuudistus on ollut onnistunut ja case-yrityksen rakentama brändi-identiteetti kohtaa erinomaisesti asiakkaiden muodostaman brändi-imagon. Kokonaisuudes saan tutkimus oli onnistunut ja täytti sille asetetut tavoitteensa antaen case-yritykselle konkreettista liiketoiminnallista hyötyä tuoden esiin myös tärkeitä toiminnan kehityskohteita.

Tutkimuksen johtopäätöksinä voidaan todeta, että brändi-identiteetin systemaattinen ja johdonmukainen rakentaminen on erittäin tärkeä osatekijä yrityksen menestymisessä. Oikeanlainen ja jatkuva viestintä brändisignaalien ja tuotteiden sekä palveluiden kautta vahvistavat systemaattisesti ja johdonmukaisesti rakennettua ja johdettua brändiä.
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (kokotekstit) [9229]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Yrityksen brändi-identiteetti työnantajakuvan perustana : Tapaustutkimus yrityksen brändi-identiteetin ilmenemisestä yritysmarkkinoilla toimivassa yrityksessä 

    Vahanto, Kirsi (09.06.2020)
    Viime vuosina varsinkin asiantuntijaorganisaatiot ovat kohdanneet haasteita sopivan työvoiman löytämisessä. Kestävää työnantajakuvaa ei voi rakentaa kopioiden mallia muilta parhaiksi nimetyiltä työnantajilta, vaan sen ...
    avoin
  • Sisäisen brändi-identiteetin rakentuminen yhteisluontina : Tapaus Tiimiakatemia -brändi 

    Hassinen, Jukka (09.11.2021)
    Sisäisen brändin rakentamisen tarkoituksena on sitouttaa henkilöstö toteuttamaan brändin lupausta ja sitä, mitä se ilmentää. Yhteisluominen on yksi keinoista tehdä sisäistä brändin rakentamista. Se on monimuotoinen, ...
    suljettu
  • Pohjanlahden rantatie. Konsepti ja brändi.Kohdebrändäyksen kompleksisuus, orientaatio - hallinta 

    Salmi, Annamari
    Kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen julkaisuja : 20 (Turun yliopisto, 30.06.2010)
    Selvityksessä tutkitaan ja suunnitellaan Suomen länsirannikoa myötäilevän tielinjauksen konseptointia matkailua ja brändin muotoilua, orientaatiosta - hallintaan. Monitieteinen aineisto sekä analyyttisen ja luovan tutkimustavan ...

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste